Sekiranya sesiapa tidak berpuashati dalam isi kandungan blog ini silalah layari blog lain...Tolong jangan gunakan ayat ' I change my mode' akibat marah dan melenting dengan isu yang dibangkitkan...Untuk makluman, Peze didalam blog ini adalah mamat yang poyo lagi skema dari haluan kiri...Haluan bodek membodek bukan kat sini...Kalau tak puas hati jugak buatlah blog sendiri...

Rabu, 21 Mac 2012

Peze Belanjakan RM400k Untuk Sebuah Vespa?!



"Alo, kawan...apsal lu selalu celita politik sama u punya kelija saja ma? lu celita lain la, celita ahmoi cantik ka, celita dulu sekolah punya time ka, kasi celita lain la kawan!"
Eng Choong Seong, bekas ketua kelas tingkatan 1P1 SM Chemor.


Bagi tidak menghampakan perasaan kawan lama, jadi aku letaklah gambar ahmoi idaman aku


"Ala, nak yang ni jugak!"...sambil menghentak - hentakkan kaki serta diselitkan aksi bergulingan ala - ala filem tamil

Maaflah kalau yang termasuk blog ini disebabkan terpengaruh dengan tajuk entry di atas. Adat la dalam kebanyakan dunia "kewartawanan" kini bagi tajuk pelaris cerita, padahal isi kandungan macam sampah. Pada mulanya aku nak buat tajuk "Yusri dan Lisa berbulan madu dengan vespa aku", silap - silap aku kena saman pulak nanti. Apapun aku bukan nak mencari publisiti murahan, sekadar satira dalam kehidupan seharian.

Antara tajuk yang klise sepanjang zaman
(Isi cerita aku reka je, tapi ada kaitan dengan yang hidup dan mati) :

Perempuan tua terkejut melihat lembaga di waktu malam berhampiran surau rumahnya.

Chemor 18 Julai - Seorang makcik berusia lewat 60an pulang dari menunaikan solat Isya' di surau Al Hidayah, RPT Chepor terkejut dan takut apabila terlihat beberapa lembaga yang sedang berdiri di kawasan pencawang elektrik di kawasan tersebut. "Makcik nampak bayang - bayang dan cahaye samor - samor je, serun makcik nak dekatnye, makcik tengok sekali imbeh je, tu pun jauh. Ade le dua tige lembage yang makcik perasan, udahle di surau tadi pun bergelap. Deme takde pulak ngaco, tapi makcik bace le ayat kursi bebanyak, takut weh!". Setelah siasatan dilakukan keesokkan harinya, didapati bahawa lembaga misteri tersebut adalah petugas dari Tenaga Nasional Berhad atau dahulunya dikenali sebagai Lembaga Letrik Negara yang sedang membaik pulih pencawang akibat kerosakan teknikal dan menyebabkan seluruh kampung tersebut bergelap.  

Tajuk : "Misteri ni, tak boleh jadi, kena baca ape kisahnya ni!"
Isi      : "macam hampeh!"
(Faizal Musa, peminat setia Mastika satu ketika dahulu)


Jadi carilah bahan bacaan yang mencernakan minda.

Ntah le kome....


Tiada ulasan: