Sekiranya sesiapa tidak berpuashati dalam isi kandungan blog ini silalah layari blog lain...Tolong jangan gunakan ayat ' I change my mode' akibat marah dan melenting dengan isu yang dibangkitkan...Untuk makluman, Peze didalam blog ini adalah mamat yang poyo lagi skema dari haluan kiri...Haluan bodek membodek bukan kat sini...Kalau tak puas hati jugak buatlah blog sendiri...

Sabtu, 3 Mac 2012

Bandar Ipoh Dan Aku

Yehaa! Besok hari Ahad...jom pergi lepak kat pekan Ipoh!!!....


Eh, ni pekan Ipoh ke atau bandar Yogjakarta ke, Baria District ke atau Bandar Yangoon...

Gila ah! semuanya bersidai kat sini bukannya mat - mat punk, black metal or skinheads, ni mat - mat indon, bangla dengan myanmar nih.... mane perginya bebudak ipoh melepaskan tekanan ni, sunyi la takde bebudak Skin gaduh ngan budak Nazi bagai...Where's all the boot-boys gone...( bak kata megat A.C.A.B dulu )


Aik, kat Loken pun mat indon ada jual handphone...tercabar bebudak Manjoi dengan Tasek wooo...dari  beranak kat sini sampai sekarang punya la payah nak meniaga, depe setahun dua senang je buka bukak meja...Hamboih...


Aku rindu Ipoh yang dulu, di mana aku selalu dipau dan mengepau....walaupun dipandang serong oleh masyarakat yang lalu di tangga masuk pusat membeli belah di Glory a.k.a Kompleks Yik Foong, tetapi tetap cool dan steady dengan influence masing - masing...Mungkin sekarang dah dapat hidayah yang Maha Esa, jadi tak le bersidai macam dulu.



Pasar Besar Ipoh, Super Kinta adalah bangunan wajib dikunjungi terutama masa nak beraya...ohh Kaya Balls...hahaha( dan sepanjang ingatan aku, rasanya tak pernah aku makan kat food court dalam Super Kinta tu, semedangnye ramai orang je )


Bazaar bulat yang significant, one stop centre bagi peralatan sekolah aku...serta port paling terkenal, studio arwah pak syed, SYJ. Merasalah pengalaman dengan arwah orang tua aku cari baju pengakap untuk aku...( dalam hati nak baju koboi )...


Jubilee Park tempat belajar main snooker dan membuang harta mak bapak aku dengan bermain video game dua kupang, kalau telan siap la kena penerajang, sambil tokey a.k.a taiko kedai tu menjeling tajam...hahahaha...epic...

Tapi disebabkan pembangunan pesat, pendatang asing yang menjanakan ekonomi bandar Ipoh, mereka yang banyak membeli belah di kawasan tersebut, kerana kebanyakkan warga Malaysia telah ke Tesco, Kinta City, Greentown Mall dan sebagainya di bandar satelit macam kat Pengkalan dan Ipoh Garden... Cuma kalau peralatan komputer, Yik Foong masih otai le....Ramai masih ke sana...Low Yatt Ipoh... 


Apepun aku sayang IPOH...


IPOH MALI TALAK SOMBONG...

Ntah le kome....

terima kasih tak terhingga kepada jurukamera yang berjaya merakam kenangan ini...sori gua cedok lu orang punya harta intelektual...not for business purpose k...hahaha







Tiada ulasan: